MTV Push -diilin mehevät hedelmät – MTV julkaisi 1 minuutin 47 sekunnin pätkän Helsingistä

16.09.2014

No nyt sitä näkyvyyttä alkaa tulla, tavallaan.

Teksti: Saku Schildt, kuva: Kuvakaappaus MTV:n videosta

MTV Push -tapahtuma on hiljaisen alun jälkeen saanut toden teolla näkyvyyttä – tosin hivenen erilaista kuin työryhmä lienee alun perin odottanut. 850 000 eurolla julkisista varoista tuettua tapahtumaa on ruodittu blogeissa ja somekeskusteluissa pitkin viikkoa, ja Helsingin kaupunginhallituksen kokouksessakin on aihetta päivitelty.

Mutta jos joku epäilee Pushiin sijoitettujen rahojen menneen tyystin kankkulan kaivoon, ei hätää: Ison-Britannian MTV julkaisi juuri ensimmäisen pari minuuttia kestävän pätkän Circuksen pyörteistä. Katso klippi täältä.

Nämä ovat nyt niitä videoita, joilla Suomelle toivotaan globaalia mainosta koko rahan edestä. Tiedossa on lisää lyhyitä mainospätkiä ja lopuksi puolen tunnin kooste viime viikon tapahtumasta. (EDIT: European Music Awards -gaalaahan tässä loppujen lopuksi Helsinkiin toivotaan, mutta se on sitten oma asiansa.)

Vallan räjähtävää lähtöä ensimmäinen video ei ole saanut noin globaalissa mittapuussa. Klipille on tähän asti ilmaantunut 15 Facebook-tykkäystä.

Weekend-festivaalin promoottori John Rugemalira huomautti toimittaja Janne Flinkkilän Facebook-keskusteluketjussa, että muun muassa Martin Garrixin Weekend-keikastaan Facebookissa jakama kuva on kerännyt noin 120 000 tykkäystä. Mielenkiintoinen vertailukohta Helsingin näkyvyyttä ajatellen, kun Weekend ei kuitenkaan ole kaupungille ihan Pushin mitalla maksanut.

Lisää luettavaa