N.W.A.-elokuvasta tehtiin kaksi eri traileria – syy todella epätavallinen

Straight Outta Comptonista tehtiin kaksi eri mainosversiota.

18.03.2016

N.W.A.:n urasta kertovan Straight Outta Comptonin markkinointi osui maaliinsa komealla tavalla, ja leffasta tuli todellinen jättimenestys elokuvateattereissa. Osasyynä tähän oli internet-hype. Esimerkiksi Ice Cube esitti keikallaan pienen trailerin jo kauan, kauan ennen elokuvan virallisia trailereita.

Nyt Universal Pictures on kertonut, että Facebookissa pyörineestä leffamainoksesta tehtiin kaksi versiota. Toinen näistä oli tarkoitettu valkoihoiselle yleisölle, kun taas toinen oli suunnattu tummaihoisille Facebook-käyttäjille.  Facebookin algoritmien avulla Universal sai kerättyä tietoa käyttäjistä sen verran paljon, että ne mahdollistivat eri trailerin näyttämisen eri ihmisille.

Valkoisille tarkoitetussa trailerissa keskityttiin Ice Cubeen ja Dr. Drehin. Tummaihoisille suunnatussa trailerissa kerrottiin enemmän koko yhtyeestä suurimpien tähtien sijaan. Universalin mukaan Amerikassa tummaihoiset olivat paremmin perillä N.W.A.:n merkityksestä hip hop -kulttuuriin. Itse asiassa valkoisille tarkoitetussa trailerissa ei mainittu koko yhtyettä nimeltä missään vaiheessa.

Universalin edustajan mukaan kampanja oli jättimenestys.

Katso erilaiset versiot trailereista alta.

Lisää luettavaa