Anna Puu: ”Mun kuuntelijoista puuttuu Radio Energy -sukupolvi”

Perjantaina ilmestyvän Rumban haastattelussa Anna Puu kertoo muun muassa mielipiteensä Jenni Vartiaisen Seili-levyn markkinointikampanjasta.

Teksti: Jose Riikonen, kuva: Hilla Kurki

Mietitään suomalaisia naispoptähtiä. Jos Anna Abreu on teinien suosikki ja Jenni Vartiainen nuorten aikuisten suosikki, mikä sinä olet?
”Mun kuuntelijoista puuttuu Radio Energy -sukupolvi. Tämä on käsite, jota käytän sellaisista yksittäisiä biisejä diggailevista tyypeistä, jotka ei esimerkiksi juurikaan omista levyjä. Ne on sellaisia kertakuluttajia. Totta kai sielläkin joukossa on sellaisia jotka tykkää, mutta se ei ole yleisin joukko joka kuuntelee mua.”

Olet käynyt kauppakorkean. Mitä mieltä olet Jenni Vartiaisen Seili-levyn markkinointikampanjasta, kun albumia myytiin iltapäivälehden kylkiäisenä?
”Tuo on ristiriitainen juttu. Jos mietitään pelkästään cd-levymyyntiä, sen elvyttämiseen kampanja oli puhtaasti markkinanäkökulmasta hyvä ratkaisu. Henkilökohtaisesti en olisi kuitenkaan lähtenyt mukaan sellaiseen. Eihän se sitä levyä huononna, mutta se voi aiheuttaa monissa ihmisissä vastareaktion. On jo valmiiksi levyä vastaan, kun sitä on markkinoitu näin. Jos en olisi kuullut Seili-levyä aikaisemmin ja tuntisi Jenniä, niin varmaan mullekin olisi tullut se vastareaktio.”

Lue haastattelu Rumbasta 8/10. Lehti on myynnissä 11.6.–2.7.