Säilykekurkku voitti Nickelbackin!

21.02.2010

Kanadalainen miljoonarock-yhtye (kuvassa) joutui nöyrtymään hapatetulle vihannekselle.

Kuva: Roadrunner

Herkkukurkku on yksi maustekurkkujen alalajeista. (kuva: Wikipedia)

Helmikuun 19. päivänä maustekurkku, tuo tavallisesti nystypintaisista avomaankurkuista osmoosin tai maitohappokäymisen avulla valmistettu säilyke, ohitti suosiossaan kanadalaisen Nickelback-yhtyeen.

Facebookiin perustettiin 8. helmikuuta faniryhmä, jonka otsikko oli Can this pickle get more fans than Nickleback?

Otsikon kirjoitusvirheestä huolimatta maustekurkkufaneja ilmoittautui puolentoista viikon aikana 1 414 000 siinä missä Nickelback oli koko Facebook-elinkaarensa aikana onnistunut keräämään hieman yli 1 413 000 fania.

Tällä hetkellä Facebookissa otetaan mittaa myös siitä, ohittaako pisuaarin suosio The Baseballsin ja kerääkö veripalttu enemmän faneja kuin Jyrki Katainen.

Nickelback on myynyt maailmanlaajuisesti kolmisenkymmentä miljoonaa levyä, mikä nostaa Chad Kroegerin johtaman nelikon 2000-luvun kaupallisesti menestyneimpien yhtyeiden joukkoon.

Nickelback menestyi myös The Word -lehden viimevuotisessa lukijaäänestyksessä, jossa heidät valittiin maailman huonoimmaksi bändiksi. Yhtye sai äänistä 19,8 prosenttia.

Lisää luettavaa