Euroopan parhaaksi festivaaliksi ehdolla oleva Weekend sai uuden brändijohtajan

Sami Turunen

Weekend Festivalin uusi brändijohtaja on Markus Rauramo. Rauramo on media- ja tapahtuma-alan osaaja, joka tunnetaan myös kyseisen festivaalin lavalla nähdyn Temper2:n riveistä.

”Pohjois-Euroopan suurimpiin ja kiinnostavimpiin festivaalibrändeihin kuuluvan Weekendin kehittäminen on huikea tilaisuus. Tapahtuma on maailmanluokan tuote niin tuotantonsa kuin esiintyjäjoukkonsa puolesta. Festivaalilla on huimasti mahdollisuuksia kasvaa vieläkin suuremmaksi kansainväliseksi konseptiksi. Uusia erittäin kiinnostavia kuvioita on kehitteillä ja odotamme innolla, että pääsemme julkistamaan niitä”, Rauramo kommentoi.

Weekend on myös valittu European Festival Awardsissa ehdokkaaksi vuoden parhaan keskikokoisen festivaalin palkinnon saajaksi. Palkinnon voittaja julkistetaan tammikuussa Hollannissa.

Weekend keräsi viime elokuussa kaikkiaan 300 000 hengen yleisön Suomessa, Virossa ja Ruotsissa. Suomessa Weekend järjestettiin viidennen kerran, Virossa toisen kerran ja Ruotsissa ensimmäistä kertaa. Kansainvälistyminen tulee jatkumaan Rauramon johdolla.

”Markus Rauramo on markkinoinnin ja tapahtuma-alan piinkova ammattilainen. Weekend Festivalin kansainvälistyminen tulee olemaan strategiassamme tärkeällä sijalla ja etenkin tässä hänellä tulee olemaan suuri rooli”, kertoo Weekend-promoottori Hardi Loog.