Graffititaiteilija levitti tekaistujen keikkojen mainoksia osoittaakseen julisteiden olevan osa katukulttuuria

23.08.2013

Taiteilija osoitti, kuinka keikkajulisteetkin ovat osa katukulttuuria.

Kuvat ovat osa Dream Concerts -taideteosta. © AndréSaraivaStudio.

Ruotsalainen graffititaiteilija André Saraiva levitti muutaman viime kuukauden aikana konserttijulisteita ympäri maapallon suurkaupunkeja osana taideprojektiaan. Julisteissa mainostettiin tekaistuja keikkoja, joissa ”esiintyi” taiteilijan omia suosikkiyhtyeitä ja -artisteja.

Ideana kuvataideteoksissa oli osoittaa keikkajulisteiden olevan osa katukulttuuria. Julisteita liimailtiin esille New Yorkissa, Venetsiassa, Pariisissa, Baselissa ja Lontoossa.

Tämä myös kaikille kaupunkipäättäjille tiedoksi meille kotimaahankin: katukuva on kauniimpi värikkäänä.

Alta löydät kuvia mielikuvituskeikkojen mainoksista.

Basel-6 Londres-3 Londres-20 Londres-23 Londres-24 Los Angeles-34 New York-11 Venise-1 Venise-6

Basel-2 Los Angeles-20 Los Angeles-29 New York-23 Paris -13 Paris -22