Sanoma-konserni on ostanut Rumba-lehden

Yrityskauppoja musiikkiteollisuuden kulisseissa.

01.04.2019

Sanoma-konserni vahvistaa asemiaan monipuolisena musiikkitalona ostamalla Rumba-lehden. Sanoma on vallannut viime vuosina jalansijaa hankinnoillaan. Konserni omistaa Kaiku- ja Rähinä-levymerkkien lisäksi 30 kesäfestivaalia, useita radio- ja tv-kanavia ja lehtiä.

”Kauppa toteuttaa kasvustrategiaamme ja täydentää hienosti mediatarjontaamme. Rumbasta saamme mainion asiakaslehden, kunhan koulutamme toimituksen sisäsiistiksi”, kommentoi Sanoma Media Finlandin toimitusjohtaja Pia Kalsta.

”Journalistinen integriteetti ei tule kärsimään ja on aivan sattumaa, että seuraavan lehden kannessa on Juha Tapio. Lisäksi olimme jo muutenkin tekemässä laajoja ennakkokatsauksia Rumban kohdeyleisöä puhuttelevista festivaaleista, kuten Himos Juhannus ja Suomipop-festivaalit”, Rumban päätoimittaja Jukka Hätinen sanoo.

Sanomalle keskittynyt valta musiikkialalla on aiheuttanut keskustelua mediassa ja jopa eduskunnassa. Spektin kanssa räätälillä mittatilauspukua teettämässä ollut Hätinen vakuuttelee, ettei aihetta huoleen ole.

Kauppa astuu voimaan tällä päivämäärällä 1.4.2019.

Lisää luettavaa