Suomalaisyhtyeelle miljardiyleisö – soi H&M:n mainoksessa

Villa Nah soi mainoksessa.

Kimmo Virtanen

Helsinkiläisen synapop-yhtye Villa Nahin kappale Love Chance soi vaatetusalan jätti H&M:n uuden ’H&M Chinese New Year 2019 Collection’ -kampanjan tunnusmusiikkina niin televisiomainoksessa, kaupoissa kuin online-käytössä.

Mainoskampanja ulottuu 11 maahan ja Kiinan ohella seuraaviin maihin: Hong Kong, Taiwan, Macau, Singapore, Malaysia, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam ja Kanada, jolla alueella asuu noin 2 miljardia ihmistä.

Tämä on tiettävästi ensimmäinen kerta, kun suomalaisen artistin musiikkia soi näin ison ja tunnetun brändin mainoskampanjassa ja tapaus on myös harvinainen Pohjoismaissa.

H&M:n mainosvideolla esiintyvät kiinalaiset tähdet Ma ShiChun ja Jiang WenLi sekä Yuan Hong ja Zhang XinYi.

Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta kun Villa Nahin musiikkia käytetään esim. mainoskampanjan taustalla tuomaan mainokselle äänimaisema. Villa Nahin tyylikästä poppia on kuultu aiemmin mm. Chanelin muotinäytöksessä 2011, jolloin Villa Nahin Time For Tea -kappale avasi ja lopetti Chanelin kevään muotishow’n.

Villa Nahille ja sitä julkaisevalle Solina Recordsille tällaiset musiikin synkronoinnit eivät ole lainkaan vierasta aluetta, vaan Solina Records on tehnyt pitkään yhteistyötä mm. kansainvälisen muotiteollisuuden kanssa ja Solina Recordsin artisteja on kuultu monissa eri yhteyksissä kuten esim. mainoksissa, tv-sarjoissa ja elokuvissa. Tässäkin tapauksessa musiikki päätyi mainokseen kontaktien kautta.

Mainoksen näet alta.