The Flaming Lipsin näkemys automainoksesta: robotteja, lasereita ja strutsihyökkäys

31.01.2013

Jenkkiläiset vaihtoehtorockarit esiintyvät tuoreessa Huyndai-mainoksessa.

Kuva: Warner.

Super Bowl on Yhdysvalloissa suuri mediatapahtuma, selvähän se, ja viime vuosina väliaikashow onkin varastanut huomiota itse urheilulta. Tänä vuonna ei tyydytä puhisemaan etukäteen vain väliaikaesiintyjistä (joiden joukossa on tietysti Psy), vaan myös Super Bowlin aikana esitettävistä mainoksista.

Korealainen autovalmistaja Huyndai buukkasi mainokseensa hörhöyhtye The Flaming Lipsin ja lopputuloksena on puolitoista minuuttia kohellusta. Wayne Coynen luotsaama yhtye ilmestyy tavallisen amerikkalaisperheen aamiaispöytään, josta alkaa ryntäily pitkin maanteitä. Yhtye tarjosi mainokseen myös uuden kappaleen Sun Blows Up Today, joka edustaa sitä bändin helpostilähestyttävämpää tuotantoa.

The Flaming Lipsille tämä toki oiva mahdollisuus saada julkisuutta, sillä maineestaan huolimatta yhtye on putkahtanut valtavirtaan vain hetkittäisesti. Rolling Stone tietää kertoa, että Super Bowlia katsoo arviolta 111 miljoonaa ihmistä, ja 30-sekuntinen mainos maksaa noin 4 miljoonaa dollaria. Arvokasta hommaa siis.

Tässä siis mainos, jolla kuuluva kappale löytyy siis myöhemmin keväällä julkaistavalta The Terror -albumilta.

YouTube video