Aktivoi hevifrendisi – Capital of Metal -kampanja etsii maailman hevipääkaupunkia Suomesta

Metallia koneeseen.

09.05.2018

Capital of Metal -kampanjan tarkoituksena on selvittää, mikä Suomen kaupungeista ansaitsee maailman metallipääkaupungin tittelin. Samalla kampanja tuo esille Suomen asemaa globaalina metallimaailman keskuksena, jossa on eniten metallibändejä asukasta kohden.

Ulkoministeriön maakuvayksikkö, Tuska-festivaali, Sony Music Finland sekä kymmenen suomalaista kaupunkia lähtevät yhteistyöhön Suomen metallimusiikkipääkaupungin löytämiseksi. Capital Of Metal -kampanja käynnistyy tänään täällä, missä suomalaisten metallibändien on mahdollista lisätä tietonsa Suomen kartalle ja kirittää siten omaa kotipaikkaansa voittoon.

Kampanjassa mukana olevat kaupungit ovat Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kemi, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Oulu, Tampere ja Vaasa, mutta kaikki Suomen kaupungit kilvoittelevat metallipääkaupungin tittelistä.

Voittajaksi selviytyy kaupunki, josta löytyy eniten metallibändejä asukaslukuun suhteutettuna. Bändejä kerätään kartalle 20. kesäkuuta asti ja voittaja julkistetaan 21.6. Voittajakaupunki esittäytyy myös Helsingin Tuska-festivaaleilla 29.6.–1.7.

”Suomalaiset bändit kiertävät ahkerasti maailmaa, äänitteet myyvät kultaa ja alan festarit täyttyvät musiikkiaan rakastavista kävijöistä. Totesimme, että metallikulttuurimme reipas oman hännän kohotus on paikallaan”, kertoo myös Sakara Records -levy-yhtiöstä ja Mokoma-yhtyeestä tunnettu Saikkonen.

Lisätietoa kampanjasta löydät täältä.

Lisää luettavaa