Major-levy-yhtiöillä on takanaan jättimäinen markkinointikoneisto. Esimerkiksi Robbie Williams lennätettiin Suomeen tapaamaan Pirkka-Pekka Peteliusta uuden levyn markkinointikiertueen yhteydessä. Toimittajia lennätetään ympäri maailmaa dokaama- anteksi haastatteleman supertähtiä. Levyjä tulee toimituksiin ovista ja ikkunoista.
Vaan kaikkeen yltäkylläisyyteen ja levy-yhtiöiden lähettämiin robottiseksiorjiinkin kyllästyy joskus. Mikään ei tunnu enää miltään, kun taskut ovat täynnä kahisevaa eikä enää osaa valita Bossin ja Armanin puvun väliltä (silloin ostetaan toki molemmat).
Mikäli käytössäsi ei ole valtavaa markkinointikoneistoa ja miljoonien eurojen voitelurahavarastoa, niin voi tehdä kuten Pystyyn Kuolleet Hipit teki: yhtyeen rumpali lähetti verkkotoimittajalle Facebookissa viestin, jossa käski ottamaan kopin uudesta videosta. Ei viiden A4-arkin mittaisia korulauseita, ei Hennessy-pulloja, ei korruptiomatkoja Ibizalle, ainoastaan alta löytyvä viesti, joka olisi aivan hyvin voinut tulla myös Rumban verkkotuottajalta alamaiselleen (tosin silloin viestissä ei olisi ollut hymiötä vaan uhkailu potkuista, mikäli verkkotoimittaja ei tottele).
Ihailtava no nonsense -lähestymistapa jota on pakko arvostaa, joten alta löydät Pystyyn Kuolleet Hipit -yhtyeen uuden musiikkivideon.
Bändin Facebook-sivut löydät täältä.
Videon alta löydät sitten tämän viikon hienoimman lehdistötiedotteen. Oikein!
