The Black Keys sai tulevalle levylleen yllättävää markkinointiapua kiistellyltä nyrkkeilylegendalta

22.03.2014

Mike Tyson, tuo indierockin uusi sosiaalisen median mainosmies.

Teksti: Jari Setälä, kuva: Danny Clinch (The Black Keys)

The Black Keys ilmoitti eilen illalla julkaisevansa 13. toukokuuta Turn Blue -nimisen uuden albumin, joka tulee olemaan yhtyeelle jo kaikkiaan kahdeksas studiolevy.

Erikoista räminärock-duon albumijulkistuksessa oli kuitenkin se, että julkistuksen teki kaikista maailman ihmisistä entinen nyrkkeilytähti Mike Tyson omalla Twitter-tilillään.

Twitter-päivitykseensä Tyson laittoi albumin nimen lisäksi videolinkin, jonka takaa paljastui karmivan miesjuontajan tähdittämä ostos-tv-henkinen teaser-video Turn Blue -levystä. Uutta musiikkia videolla ei kuitenkaan kuulla.

Yhtye tuntuisi yllättävällä Tyson-yhteistyöllään noudattavan ainakin ihan fiksua sosiaalisen median markkinointistrategiaa, sillä Stereogum-sivuston tekemän huomion mukaan Tysonilla on yli 4 miljoonaa Twitter-seuraajaa, kun taas The Black Keysillä vain reilut 600 000.

Turn Blue -albumin ensimmäinen single Fever on tarkoitus julkaista kuultavaksi jo tulevana maanantaina. Tysonin twiittaaman teaser-videon voit tarkistaa alempaa.

YouTube video