Kuinka MySpace elvytetään? Näillä eväillä Justin Timberlake ja kumppanit aikovat sen tehdä

25.09.2012

Vuodesta 2008 hurjassa laskussa ollut MySpace-sivusto yritetään vielä pelastaa, mutta riittääkö nätti ulkoasu kilpailemaan Facebookin ja Twitterin kanssa?

Kuva: Myspace.com

2000-luvun alkupuoli oli MySpacen kulta-aikaa, mutta sittemmin muusikoiden suosima sivusto on pudonnut ja lujaa. Vuonna 2005 Rupert Murdochin mediaimperiumi osti sivuston hintaan 580 miljoonaa dollaria. Kun romahdus sitten tapahtui ja palvelu jäi armottomasti Facebookin jalkoihin, julisti Murdoch ostoksen virheeksi.

Kun Specific Media osti sivuston viime vuonna, oli hinta vaatimattomat 35 miljoonaa dollaria. Tim Vanderhookin ja muusikko Justin Timberlaken johtama Spesific Media julisti jo alkuvuodesta sivustolle valtavan uudistuksen, jonka tiimoilta kosiskeltiin myös potentiaalisia mainostajia.

Alla oleva video on ensimmäinen kurkistus uuteen MySpaceen, jonka pitäisi tulla linjoille vielä tänä vuonna. Käyttöjärjestelmä näyttää täysin uusitulta, mutta mitään tajunnanräjäyttävää video ei vielä paljasta.

Myös Rumban Jussi Saarinen kirjoitti MySpacen noususta ja tuhosta kesäkuussa.