”Läimäisitkö mieluummin Rihannaa vai antaisitko Chris Brownille turpiin?” – Snapchat on menettänyt jo lähes miljardin epäonnistuneen mainoksen takia

Mainoksen teki Snapchatin ulkopuolinen firma, mutta Snapchat on saanut lokaa niskaansa julkaistuaan sen silti.

17.03.2018

Pari päivää sitten moni amerikkalainen Snapchatin käyttäjä törmäsi Would You Rather -pelin viimeisimpään mainokseen selatessaan sovellusta:

Ei ehkä se tyylikkäin mahdollinen reklaami.

Varsinkaan Rihannaa ei huvittanut. Nainen julkaisi Instagramissa tarinan, jossa haukkui Snapchatin pataluhaksi. Pitkähkössä viestissä Rihanna painotti, että kyseessä ei edes ole hänen henkilökohtaiset loukatut tunteensa, vaan kaikki kotiväkivallan uhrit.

”Olette pettäneet meidät! Hävetkää. Koko sovellus pitäisi heittää pois.”

Vaikka mainoksen tekijä ei ollut Snapchat itse vaan Would You Rather -peli, Snapchat kuitenkin hyväksyi ja julkaisi mainoksen. Tästä Snapchat on nyt joutunut pahaan liemeen, vaikka yhtiö on pyytänyt anteeksi jo kahteen kertaan sekä blokannut Would You Ratherin mainostajiensa joukosta.

Jälkikäteiset pelastustoimet eivät ole auttaneet, vaan Snapchat on menettänyt pörssissä arvoaan jo yli 800 miljoonaa dollaria Rihannan kritiikin jälkeen.

Lisää luettavaa