Yhdysvaltain hipster-osasto suree lempifestivaalinsa skenepisteiden ropisemista

Kapitalismi, tuo ihana tekosyy.

14.01.2015

Hipsterismi on tyylilaji, joka yhdistetään yleensä kirpputorivaatteisiin tai järjettömään kalliisiin designer-kuteisiin, jotka näyttävät siltä, kuin ne olisi ostettu kirpputorilta.

Yhdysvalloissa Kalifornian osavaltiossa järjestettävä Coachella-musiikkifestivaali on tunnettu hyvin pukeutuvien hipsteripenskojen mekkana. Nyt Coachella on tehnyt kohtalaisen päräyttävän yhteistyösopimuksen meille kaikille tutun Hennes & Mauritz -vaatemerkin kanssa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että H&M Loves Coachella -vaatemallisto tulee myyntiin maliskuun lopulla ympäri Yhdysvaltoja, ja H&M:llä on myös myyntikojuja ympäri festivaalialuetta.

Suomessa vastaavaa on tehty esimerkiksi Rock the Beach -festivaaleilla, missä Carlings-vaateketjulla oli oma myymälänsä kaikille Fullsteam-emorokkareille ja Rammstein-faneille.

Mitä Coachella edellä, sitä Flow perässä? Jäämme odottamaan mielenkiinnolla.