”Monet näkevät, että itsensä mainostaminen on huorausta”: tässä sinulle neuvoja miten lähetät musiikkiasi levy-yhtiöihin oikeaoppisesti – vältä näitä mokia kuin ruttoa

Nyt on hyviä neuvoja kaikille aloitteleville artisteille ja yhtyeille.

Suomiräppiin keskittyvä levy-yhtiö Överdog julkaisi tasan vuosi sitten Facebook-sivuillaan todella pätevät ohjeet aloitteleville muusikoille ja yhtyeille sen suhteen, miten kannattaa toimia, jos omasta mielestään käsillä on se tulevaisuuden klassikkojulkaisu ja sille on löydettävä julkaisukanava jostain.

Överdog nosti kirjoituksen esiin tänään uudelleen, ja sisältö on sen verran tymäkkää asiaa, että pakkohan kirjoitus on nostaa esiin Rumbassakin.

”Mikäli lähetät meidän suunnalle demoja niin mukana olisi hyvä olla pieni artisti-cv, joka sisältää kaikki mahdolliset sosiaalisen median kanavat mitä kyseisellä artistilla on käytössä. Meitä kiinnostaa myös se että kuinka paljon artistia seurataan eri medioissa. Mikäli mitään kanavia ei ole niin musiikin täytyy olla todella hiottua ja kiinnostavaa että levy-yhtiö (pätee myös muihin musiikkitoimijoihin) ylipäänsä kiinnostuu siitä, toisaalta mikäli promo/demokirje on juosten kustu jää se usein lukematta vaikka tuote olisikin priimaa”, kirjoituksessa kerrotaan ja jatketaan:

”Fakta on se että levy-yhtiö ei luo artistista tai yhtyeestä tunnettua vaan se palo siihen tekemiseen pitää olla itsellä. Harmillisesti nykyään myös sosiaalisessa mediassa edustaminen ja oheistoiminta on lähes pakollista artisteille, vaikkei ei se omalta jutulta tuntuisikaan. Monet myös näkevät että itsensä mainostaminen on ”huorausta”, mutta digitalisoituvassa maailmassa muita mahdollisuuksia ei pahemmin ole mikäli haluaa tuoda itseään esille.”

Katso koko kirjoitus alta. On muuten silkkaa asiaa, joten suosittelemme lukemista vielä toiseenkin kertaan.