Huipputuottaja hakee tekijänoikeutta poikansa nimelle tuotteistaakseen sen kaikeksi mahdolliseksi kuviteltavissa olevaksi krääsäksi

Huipputuottaja, businessnero, perheenisä.

Kuvakaappaus

Maine, kunnia ja menestys tuntuvat joissakin julkimoissa herättävän halun suojata tekijänoikeudella mitä kummallisimpia asioita, kuten käsimerkkejä.

Viihdemaailman moniottelijalla DJ Khaledilla on tuore ansaintastrategia pariin seuraavaan kvartaaliin. Hän aikoo vaimonsa kanssa suojata tekijänoikeudella poikansa Asahdin nimen käyttääkseen sitä tuotemerkkinä.

Lakimehet ovat rukanneet tekijänoikeushakemuksen kattamaan nimen käytön mahdollisimman laajassa tuotevalikoimassa, eli esimerkiksi kosmetiikassa, vaatteissa, videopeleissä, avaimenperissä, parfyymeissä, ruuassa, lastenkirjallisuudessa, hammastahnassa, tuteissa, lastenvaunuissa, koruissa, miniatyyriautoissa ja sateenvarjotelineissä sun muussa krääsässä vain muutamia mainitaksemme.

Samainen lakimiesarmeija pitää toki tarkkaa huolta mahdollisista tekijänoikeuden loukkaustapauksista.

Hakemus allekirjoitettiin DJ Khaledin vaimon toimesta ja toimitettiin USA:n patentti- ja tavaramerkkivirastoon, missä sillä on vähintään kolmen kuukauden käsittelyaika. Mahdollisia kapuloita brändäyksen rattaisiin voi heittää muun muassa seikka, että Asad on kohtalaisen yleinen etunimi Yhdysvalloissa.

Huipputuottajan poika Asahd Tuck Khaled syntyi puolitoista vuotta sitten. Nimi tarkoittaa leijonaa arabiaksi. Jälkeläinen on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt toimia muun muassa tuottajana DJ Khaledin edellisellä albumilla, Jordan-vaatemerkin lastenmalliston kasvoina sekä Ocean Drive-lehden kansikuvamallina.

DJ Khaledin seuraavan albumin nimi tulee olemaan Father of Asahd. Khaledin perheen arkea ja juhlaa on aiemmin saatu seurata muun muassa Snapchat-synnytyksen välityksellä.