Ed Sheeranin konsertin liput tulivat myyntiin Lippupisteessä kello 12.00. Nopeasti tämän jälkeen sekä tapahtuman Facebook-sivu että lipunmyyjän Facebook-sivu alkoivat täyttyä pettyneiden ja tulistuneiden fanien kommenteista.
Toiset ”lensivät pois” virtuaalijonosta. Osalle tuli ilmoitus lippujen loppumisesta. Närkästystä lisää luonnollisesti hannuhanhien kommentit siitä, miten ostotapahtuma sujui mutkattomasti vaikka aiemmin linjoilla olleet edelleen jonottelivat virtuaalijonoissa.
Te, jotka ihmettelette rahojen kelvanneen, mutta odottelette tilausvahvistusta: kyllä se sieltä tulee jahka ruuhkat on selvitetty.
Kokeilin itse kaksi kertaa lipun ostoa. Molemmilla kerroilla kolmen minuutin virtuaalijonottelun jälkeen Lippu.fi ilmoitti, että liput ovat loppu.
Myös sen jälkeen Facebookissa on hehkutettu onnistuneita ostoja ja manattu epäonnistumisia.
Miten voi olla, että vielä vuonna 2018 pääsylippujen osto tuntuisi olevan tuuripeliä?
Soitetaanpa konsertin tiedottajalle Minette Ristikarille. Hän ei vastaa. Kokeillaanpa konsertin järjestävän Fullsteamin johtajaa Rauha Kyyröä. Ei vastaa hänkään.
No, Lippupisteen myyntijohtaja Mari Hatakka varmasti valottaa haasteita. Vastaajaan menee. Ehkä Lippupisteen kuluttajapalvelun palvelujohtaja Kati Immonen onkin oikeampi osoite. Puhelimeen ei saa edes yhteyttä.
Facebookin puolella Fullsteam on kehottanut ongelmatilanteissa olemaan yhteydessä Lippupisteeseen. Lippupiste kirjoittaa ”ruuhkatilanteesta, joka on saatu korjattua”.
Kokeillaanpa kolmannen kerran lipun ostoa.
”Lippujen haku epäonnistui. Valitettavasti haluamasi lippuja ei ole saatavilla.”
Päivitys 27.9. klo 14.04: Saimme tiedotteen, jossa kerrottiin että kaikki 60 000 lippu on myyty.