Lihaton lokakuu Wu-Tang Clanin tyyliin

Hiphop-konkarit mainostavat vegeburgereita.

Impossible Food tekee kasvispohjaista ”lihaa”. Amerikkalaisyhtiö on tutkinut naudan jauhelihaa molekyylitasolla ja jäljitellyt sitä mahdollisimman tarkkaan, jotta saisi kasviperäisistä aineksista koostumukseltaan, tuntumaltaan ja maultaan mahdollisimman identtistä tavaraa.

Firma on onnistunut tehtävässään niin hyvin, että syöminen suorastaan ”hirvitti”, kuten vuosia kasvissyöjänä ollut suomalaisbloggaaja Lotta Karoliina kuvailee.

Impossible Foodia ovat rahoittaneet muun muassa Google Ventures ja Bill Gates, ja feikkilihan mainoskasvoina nähdään Wu-Tang Clanin GZA, Ghostface Killah ja RZA (tai no, viimeksi mainittua ei nähdä, mutta kuullaan). Räppäreistä RZA on vegaani, GZA vegetaristi ja Ghostfacekin kertoo valitsevansa kasvisvaihtoehdon aina kun mahdollista.

Pikaruokaketju White Castle otti Impossible-pihvillä varustetun hampurilaisen valikoimiinsa. Tätä yhteistyötä juhlitaan nyt neliosaisella mainosvideosarjalla, jota yllä mainitut räppärit tähdittävät.

Ensimmäisessä osassa avaruudessa burgereita mussuttavat Wu-miehet vastailevat yleisön kysymyksiin ja analysoivat kuussa tapahtuvaa taistelua. Katso video yltä. Ja jos Impossible Foodin edustajat lukevat Rumbaa: lanseeratkaa tuotteenne myös Suomessa!