Mikko Roulamo Universalilta Sonylle – Tatu Äikäs uusiin tehtäviin

Sony Music Finland vahvistaa jälleen joukkoaan.

Mikko Roulamo (vas.) ja Tatu Äikäs.

Ja sitten nimitysuutisia. Aiemmin Universalilla työskennellyt Mikko Roulamo aloittaa Creative Lead -tehtävissä Sony Musicin Artist Services -tiimissä. Myös Sony Music Partner Services -osastolla tapahtuu muutoksia, kun Senior Manager Tatu Äikäs siirtyy uuteen Head of Streaming & Audience development -tehtävään.

Roulamo siirtyy Sonylle Patrick Lindholmin (Head of Creative) aisapariksi vahvistamaan entisestään Sonyn Musicin artistibrändien visuaalista maailmaa. Roulamolla on pitkä tausta musiikki-, mainos- ja brändivideoiden ohjaamisessa ja käsikirjoittamisessa. Sonylta kerrotaan, että uuden roolinsa myötä hän tulee johtamamaan projektitasolla kuva- ja videosisältöjen tuotantoa sekä olemaan osana artistiprojektien strategista suunnittelua.

”Ihastuin Sonyn uudenlaiseen tapaan tehdä asioita. Siinä missä perinteisesti artisteilla on omat markkinointi- ja A&R-henkilönsä, on jatkuvasti visualisoituvassa musiikkimaailmassa äärimmäisen tärkeää, että artistilla on myös henkilö, joka on tukemassa ja kehittämässä visuaalista kokonaisuutta”, Roulamo kertoo.

Uudessa Head of Streaming & Audience development -tehtävässään Tatu Äikäksen päätehtävänä on johtaa streaming tiimin päivittäistä toimintaa, rakentaa ja kasvattaa artistien yleisöjä digitaalisilla alustoilla, ohjata ja avustaa artisteja sisältösuunnittelussa, ideoinnissa sekä toimia artisti- ja A&R-tiimien tukena digitaalisessa kampanjasuunnittelussa.

”Oman yleisön pitkäjänteinen kasvattaminen on jo pitkään ollut yksi tärkeimmistä elementeistä kestävän artistiuran rakentamisessa. Sosiaalisen median- ja streaming-algoritmien ohjaamassa tulevaisuudessa sitoutuneen yleisön merkitys tulee entisestään korostumaan. Tarkoituksenamme on roolimuutoksen myötä tarjota artisteille lisää strategisia ja käytännön työkaluja oman yleisön laajentamiseen digitaalisilla alustoilla”, Äikäs sanoo.

Sonyn toimitusjohtaja Henri Lanz ylistää kiinnityksiään.

”On hienoa saada Mikko mukaan tiimiin kehittämään Sony Musicin luovia toimintamalleja, visuaalisia sisältöjä ja brändikokonaisuuksia. Mikko on huippuosaaja joka vahvistaa entisestään meidän Creative-tiimin toimintaa. Samalla Tatu Äikäs ottaa merkittävän stepin uuteen hienosäädettyyn rooliin, joka vastaa 2020-luvun artistirakennuksen ja some-alustoilla tapahtuvan kasvun tarpeisiin. Tatu tuntee äärimmäisen hyvin musakentän pulssin ja on varmasti yksi kotimaamme kovimmista ammattilaisista roolissaan” , Lanz kertoo.

Uusia nimityksiä on tehty äskettäin myös Sonyn A&R-tiimissä, jossa Mikko Tukiainen on nimitetty Senior A&R manageriksi, ja Artist Services -tiimissä, jossa Sami Rikala on nimitetty Senior Marketing Manageriksi.