Musiikkimaailmassa kuohuu: Pitchfork Media ostettiin jättisummalla mediajätin alaisuuteen

Pitchfork Media myytiin mediakonsernille.

14.10.2015

Yhdysvaltalainen mediakonserni Condé Nast on ostanut Pitchfork Median. Ostosummaa ei ole julkistettu, mutta arvioiden mukaan kaupan arvo on kymmeniä miljoonia dollareita. Worthofweb-sivuston arvion mukaan pelkkä Pitchforkin verkkosivu on 82 miljoonan dollarin arvoinen.

Pitchfork on maailman tunnetuin indieartisteja ja -yhtyeitä esiin nostava verkkosivusto. Condé Nast julkaisee puolestaan Voguen ja Wiredin kaltaisia mediabrändejä. Pitchfork on Condé Nastin ensimmäinen yksinomaan musiikkiin keskittyvä media.

Pitchfork on paljon muutakin kuin pelkkä verkkosivusto. Se järjestää esimerkiksi omia festivaalejaan.

Lisää luettavaa