Tietyssä iässä lakkaamme etsimästä uutta musaa ja jumiudumme omiin tuttuihin, väittää kyselytutkimus

Suoratoistopalvelu Deezer julistaa, että "musiikillinen halvaus" on aikuisilla tosiasia.

08.06.2018

Suurin osa ihmisistä menettää kiinnostuksen tuntemattomien bändien ja uuden musiikin etsimiseen kolmenkympin korvilla.

Tai näin väittää ainakin suoratoistopalvelu Deezerin teettämä kyselytutkimus. Tuloksissa ilmiötä kutsutaan ”musiikilliseksi halvaukseksi”, joka iskee aikuisille ihmisille suunnilleen siinä kohtaa elämässä, kun lapset on tehty.

Ilmiön syiksi tutkimukseen osallistuneet ihmiset antavatkin muun muassa juuri lapset, jotka vievät liikaa aikaa elämässä, sekä sen, että uutta musiikkia vain on niin helvetisti tarjolla, että motivaationpuute iskee kaiken sen läpikahlaamisen edessä.

Lisäksi jopa 60 % vastanneista koki jumiutuneensa ihan ylipäätään tylsään musiikilliseen latuun, jolta ei jaksa useimmiten pois poiketa.

Kyselytutkimus kohdistui Iso-Britannian asukkeihin, joissa löytyi alueellisia eroja ”halvauksen” alkuajankohdan suhteen. Kuitenkin keskimääräinen ikä oli niinkin tarkasti ilmaistu kuin 30 v 6 kk.

Deezer-tutkimuksesta raportoi NME.

Lisää luettavaa