Ensi kesän halutuimmat festariryijyt ovat tässä – katastrofifestivaali Fyre myy mainostuotteitaan paikatakseen kuluja

Fyre-medaljonki kaulassa kaupunkifestivaaleille ja katseet kääntyvät.

Yrityksenä kuitata jättimäistä taloudellista lovea, jonka surullisenkuuluisa Fyre-festivaali jätti jälkeensä, viranomaiset ovat päättäneet huutokaupata tapahtuman virallisia mainostuotteita.

Festivaalin järjestäjä Billy McFarland istuu tällä hetkellä vankilassa kuuden vuoden tuomiota ja on velkaa 26 miljoonaa dollaria sijoittajille ja muille osallisille.

Tuotteisiin kuuluu muun muassa t-paitoja, shortseja, collegehousuja ja -paitoja, hattuja, hikinauhoja  sekä medaljonkeja. Viranomaiset uskovat, että tuotteille on suuri kysyntä tapahtuman kyseenalaisen maineen vuoksi, ja näin voitaisiin kerätä korvauksia huijauksen uhreiksi joutuneille.

Videostriimauspalvelu Netflix ja Hulu julkaisivat omat dokumenttinsa festivaalin tapahtumista. Dokumenttien myötävaikutuksen avulla saatiin kerättyä yli 115 ooo dollaria festivaalin työntekijälle, joka käytti noin 50 000 dollaria omia rahojaan maksaakseen työntekijöilleen palkkaa festivaalin kipattua nurin viime hetkellä.

Vaikka t-paitojen myynti on vain pieni pisara Fyren velkataakassa, on tästä mahdollista saada muun festivaalikansan parissa kateutta aiheuttavaa kesävaatetusta.

Viime keväänä New Yorkissa järjestetty pop-up -liike myi Fyre-aiheiset tuotteensa loppuun muutamassa tunnissa ja eBayssa niistä on nähty pyydettävän jopa 300 dollaria.

Huutokaupan aikataulua ei ole vielä julkistettu.