Ibe ja Melo mukana uudessa tapahtuma-alan yrityksessä – tavoitteena artistilähtöisempää keikkamyyntiä

Suomen keikkamyynti aloittaa.

27.08.2021

Suomen keikkamyynti on uusi tapahtuma-alan yritys, jonka takaa löytyy nuoria ja hiukan kokeneempiakin yrittäjiä. Tavoitteekseen he ilmoittavat entistä artistilähtöisemmän keikkamyynnin rakentamisen.

”Haluamme tuoda yleisölle unohtumattomia kokemuksia ja auttaa artisteja saavuttamaan täyden potentiaaliinsa”, kertoo perustaja ja keikkamyyjä Tino Pirttioja. Universalin A&R:näkin toimiva Pirttioja tunnetaan etenkin roolistaan uuden aallon räppäreiden urakehityksessä. Hänen artistirosteristaan löytyvät nyt Ibe, Madboiali, Melo, Nco, Nelma U, Skii6, TheoFuego, Turisti ja Sebastian Noto.

Yhtiön tuotantovastaava Mikael Nummi kertoo kestävän kehityksen olleen yksi tärkeistä aiheista firman suunnitteluvaiheessa. Suomen keikkamyynnin tavoitteena on, että yhteiset arvot pysyvät mukana palavereista keikkamatkoille ja merch-pisteille asti.

Artistilähtöisyyteen apua löytyy myös talon sisältä: firman toiminnassa ovat mukana Ilmari Kärki eli Ibe ja Niko Katavainen eli Melo.

”Emme Iben kanssa ole kokeneimpia artisteja, mutta ainakin tiedämme jotain siitä, mitä siellä lavalla tapahtuu ja uskon, että siitä on apua keikkamyyntifirmassa”, Melo sanoo.

Suomen keikkamyynnin tavoitteena on kasvaa yhdessä isoksi tapahtuma-alan tekijäksi, ”joka suunnittelee ja toteuttaa monimuotoista viihdettä koko kansalle”.

”Vaikka rosterimme on räppipainotteinen, niin toivon mukaan pääsemme tulevaisuudessa työskentelemään kaikenlaisen musiikin parissa”, kommentoi Ibe.

”Ajan mittaan haluaisin tiimiimme lisää taitavia tekijöitä, etenkin visuaalisia osaajia. Ja tässä on vielä paljon opittavaa, mutta otamme haasteet iloiten vastaan.”

Lisää luettavaa