Mitä Rick Astley ja System of a Down edellä, sitä Metallica perässä

Metallica rikkoi rajapyykin.

Metallican James Hetfield Kantolan tapahtumapuistossa 2019.
Tomi Palsa

Metallican Nothing Else Matters -videota on katsottu Youtubessa yli miljardi kertaa.

Video ladattiin palveluun lokakuussa vuonna 2009. Se on kerännyt tuplasti enemmän katselukertoja kuin Metallican toiseksi suosituin video Enter Sandman -kappaleeseen. Enter Sandman ilmestyi Youtubeen vuonna 2012.

Muita miljardin katselukerran videoita ovat esimerkiksi A-Ha:n Take on MeNirvanan Smells Like Teen Spirit, Queenin Bohemian Rhapsody sekä viimeisimpänä Rick Astleyn Never Gonna Give You Up. Viimeisimmän hieman erikoisemmasta matkasta miljardikerhoon kerroimme täällä.

Myös Linkin Parkin In the End, System of a Downin Chop Suey ja Bon Jovin It’s My Life ovat yrittäneet miljardin katsomiskerran rajan.