”Vaikka Rick Rubinin tuottama 13 ei – tietenkään – ole uusi Paranoid (1970) tai Vol. 4 (1972), se tavoittaa bändin alkukantaisen mojon riemastuttavasti”, kirjoittaa Mervi Vuorela arviossaan Sabbathin paljon hypetetystä 13-albumista.
Kategoria: Arviot
Queens of the Stone Age: …Like Clockwork – QOTSA teki parhaan levynsä sitten Songs for the Deafin
”Josh Hommen tekemä uusi materiaali on lähestulkoon sofistikoitunutta vaihtoehtorockia. Vaikea uskoa miehestä, joka on luonut maineensa Kyussin päihteiden täyttämällä aavikkopaahdolla ja Feel Good Hit of the Summerin kaltaisilla soosihiteillä”, kirjoittaa Joonas Kuisma arviossaan.
Aivovuoto julkaisi päräyttävimmän rap-levyn, mitä Suomessa on aikoihin tehty
Laura Korpikunnas arvioi Aivovuodon nimettömän albumin, joka hipoo arvosanan perusteella klassikkostatusta.
Ricky-Tick Big Band & Julkinen sana: Burnaa – Kriitikon näkemys kesän jazzhitistä
Laura Korpikunnas arvioi toukokuun Rumbassa rapin ja jazzin yhdistäneen albumin, jota kutsutaan jo jonkinlaisen jazz-revivalin aloittajaksi. Saiko tuotos toimittajan jalan vispaamaan?
Tyler the Creator keskittyy yhä hipstereiden, homojen ja poikabändien kiusaamiseen
”Wolf on Tylerin albumeista tylsin: keskitempoinen manifesti sille, kuinka helpoksi räppäri on tehnyt omassa nichessään mölyämisen”, Anton Vanha-Majamaa kirjoittaa arviossaan.
Iggy & The Stooges: Ready to Die – Toinen jalka monitorin päällä, toinen haudassa
”Ready to Die ei ole samanlainen häpeäpilkku kuin vuoden 2007 The Weirdness, mutta ei sitä oikein hyväksikään voi kutsua”, kirjoittaa Kimmo Vanhatalo arviossaan.
Antti Tuiskun levy saa Suomen näyttäytymään ankean perifeerisenä popmaana
Iida Sofia Hirvonen arvioi uusimmassa Rumbassa Antti Tuiskun Toisenlainen tie -levyn. Ei uponnut.
Children of Bodomin albumi julkaistaan tänään – Mitä mieltä Rumban kriitikko on levystä?
Juha Wakonen tarkasti, onko Alexi Laihon ryhmällä vielä kahdeksannella levyllään panoksia lippaassa. Kyllähän sieltä jokunen kuti löytyi.
Juno: 050187 – ”Miks tsiigaa pokee ku voi panna?”
Heini Strand arvioi Junon uutuuden ja havaitsi sen otsikossa mainittua Pois netistä -biisin lainia myöten hyväksi. Ei täydelliseksi, mutta hyväksi.
Arviossa HIM: Tears on Tape – Yllätyksellinen kuin saksalainen jalkapallo
”Levyä kuunnellessa ei voi välttyä mielikuvalta, että vuoden 2013 HIM on kuin itsensä hyväksynyt aikuinen nainen, joka jaksaa yhä dramatisoitua mutta ei enää suhtaudu asioihin yhtä kiihkeästi kuin ennen. Tämä on sekä hyvä että huono asia”, kirjoittaa Mervi Vuorela arviossaan.
Solonen & Kosola: 13 kertaa kovempi kuin kukaan – Räppikaksikko ysärihittien jäljillä
”Räppärit taitavat äkkiarvaamattomien riimien tehtailun, ja heidän keskinäinen sanailunsa on lajissaan ainutlaatuista”, kehuu Heini Strand arviossaan mutta löytää huomautettavaakin.