”Peter Tägtgren onnistuu tuottajana hienosti. Soundit käyvät vihaisesti päälle, ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan Amorphisin kappaleet soivat nimenomaan kitarat tanassa”, kirjoittaa Juha Wakonen arviossaan.
Kategoria: Arviot
Surmacore vs. porvaricore! Rytmihäiriö ja Bob Malmström arvioivat toistensa levyt
Rytmihäiriö ja Bob Malmström ovat julkisuuskuvaltaan kuin toistensa vastakohdat. Ensin mainittu laulaa vesurilla teurastavista saatananpalvojaspurguista, jälkimmäinen pilkkaa köyhiä ja skoolailee Björn Wahlroosin kanssa. Uusimmassa Rumbassa yhtyeiden edustajat arvioivat toistensa albumit. Miten kävi?
Daft Punk: Random Access Memories – Maailmanhistorian viimeinen suuri discopop-albumi
”Levy ei pelkää olla mahtipontinen, ylisentimentaalinen ja muilla tavoilla täysin naurettava. Eikä se kumarra millekään vuoden 2013 trendeille”, kirjoittaa Teemu Fiilin arviossaan. Vaan onko se hyvä vai huono asia?
Arviokamppailussa Ruotomieli ja Von Hertzen Brothers: rockin Daavid ja Goljat kohtaavat
Rumbassa 4/13 arvioitiin sekä Von Hertzenin veljesten että oululaisen Ruotomielen uudet albumit. Kumpi rockbändi sai kriitikolta suosiollisemman kohtelun, kotimaan kookas kansanvillitsijä vai pitkän linjan skenesuosikki?
Suicidal Tendenciesin levy ei ole vain huono, se on h-u-o-n-o
”Jos helvetissä järjestetään aerobic-tunteja, niiden taustamusiikki kuulostanee tältä”, kirjoittaa Mervi Vuorela arviossaan. Ei tainnut Suikkari-uutuus upota.
Älä yritä olla niin rehellinen, Samae Koskinen!
Samae Koskisen uusin albumi Hyvä päivä ei saanut kriitikkoa innostumaan. ”Kuten niin monessa muussakin aitouttaan korostavassa kulttuurituotteessa, myös Hyvän päivän teksteissä rehellisyydestä tulee synonyymi yksinkertaistuksille ja typeryyksille”, kirjoittaa Oskari Onninen arviossaan.
Justin Timberlake: The 20/20 Experience – Popin Sinatra kuristuu mirriinsä
”The 20/20 Experience on Justin Timberlaken isännöimät bileet, jonne on kutsuttu liikaa vieraita. Allasosastolla Frank Ocean siemailee bisseä, ja makuuhuoneessa Raphael Saadiq harrastaa ryhmäseksiä Janelle Monaén, Rihannan ja Solangen kanssa”, maalailee Anna Brotkin arviossaan.
Maailmalle tähyävä French Films tarvitsi erinomaista levyä tuekseen – sellaisen se myös teki
”French Films on kypsynyt edelleen. White Orchid on kasvaja, jonka kappaleissa on uudella tavalla tilaa. Ne huokuvat itsevarmuutta ja taidokasta helppoutta, vaikka soinnillisesti yhtye ei ole juuri muuttunut”, Joonas Kuisma kirjoittaa arviossaan.
Neumannin Oma Waterloo -levy on joko posketonta hulluutta tai timantinkirkasta neroutta
Akseli Hiltunen arvioi Neumannin uutuuden ”kaikki tai ei mitään” -periaatteella.
David Bowien uutuuslevyn sanoma: ”Olen 66 ja edelleen tikissä, joten nostalgikot imekää munaa!”
David Bowie -asiantuntija Jose Riikonen arvioi uusimmassa Rumbassa Bowien The Next Day -paluulevyn. Fanipoika sai odotuksilleen vastinetta – ainakin osittain.
Kriitikkokaarti kurnuttaa: Rumban avustajat perehtyivät Daft Punkin raivokkaasti hypetettyyn singleen
Jos on sattunut viime viikkoina eksymään millekään kansainvälisille musiikkisivustoille, ei ole voinut välttyä DAFTPUNKJULKAISEEKOHTAUUDENSINGLEN-hehkutukselta. Viime viikolla se Get Lucky -biisi nyt sitten julkaistiin, vaan oliko se lopulta mistään kotoisin? Oskari Onninen, Samuli Knuuti, Teemu Fiilin, Anton Vanha-Majamaa ja Tuukka Hämäläinen kertovat mielipiteensä.